مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

عیدتان مبارک

عید بر عاشقان مبارک باد


http://s1.picofile.com/file/7883168709/%D9%81%D8%B7%D8%B11.jpeg

واکنش جالب رهبر انقلاب به گزارش‌های مردمی از رؤیت هلال

عضو ستاد استهلال دفتر رهبری مطرح کرد؛

به گزارش جهان به نقل از مشرق، حجت‌الاسلام علیرضا موحدنژاد یک آخوند عجیب و خاص است. او در سال ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمد، دیپلم ریاضی ـ فیزیک گرفت و در مدرسه عالی شهید مطهری تحصیل کرد و دکتری خود را در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران به انجام رساند. ایشان نزدیک به چهل سال است که به طور خودآموز مباحث مختلف نجوم قدیم و جدید را پیگیری می‌کنند، هرچند که مدت کوتاهی را نزد مرحوم هبةالله ذوالفنون تلمذ کرده‌اند. اهل رصد نیز هستند و یکی از رکورداران رؤیت هلال ماه جوان در جهان به شمار می‌آیند. شاگردان بسیاری تربیت کرده‌اند. حجت‌الاسلام موحدنژاد از سال ۱۳۸۱ تاکنون در ستاد استهلال دفتر رهبری و نیز شورای تقویم مؤسسه ژئوفیزیک عضو فعال بوده‌اند. این مصاحبه به اصرار زیاد ما صورت گرفت و از ایشان به سبب زمانی که در این خصوص مصروف کردند سپاسگزاریم.

***از هلال ماه شوال ۱۴۳۴ قمری چه خبر دارید؟ آیا ماه رمضان ۲۹ روزه است یا ۳۰ روزه؟  

ادامه مطلب ...

سیزده مؤذن گمنام

آخرین روزهای سال 72بود.بچه های تفحص همه به دنبال پیکر های مطهر شهدا بودند.

مدتی بودکه در منطقه
خیبر(طلائیه)به عنوان خادم الشهدا انتخاب شدیم.

با دل وجان به دنبال پاره های دل این ملت بودیم .قبل از وارد شدن به منطقه تابلویی نظرمان را جلب کرد:

با وضو وارد شوید این خاک آغشته به خون شهیدان است .


این جمله کلی حرف داشت .همه ایستادیم نزدیک ظهربود بچه ها با آب کمی که همراهشان بود وضو گرفتند



http://s1.picofile.com/file/7881771391/%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF%DA%AF%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%85.jpg

ناگهان صدای اذان آن هم به صورت دسته جمعی به گوشمان رسید !به ساعت نگاه کردم وقت اذان نبود!همه این صدا را می شنیدند هر لحظه بر تعجب ما افزوده میشد .

یعنی چه حکمتی در این اذان بی وقف ودسته جمعی وجود دارد!!نوای اذان بسیار زیبا ودلنشین بود این صدا ازمیان نیزارها می آمد با بچه ها به سوی نیزارها حرکت کردیم این منطقه قبلا محل عبور قایق ها بود هرچه جلوتر میرفتیم صدا زیباتر میشد اما هر چه گشتیم اثری از موذنین نبود محدوده صدا مشخص بود لذا به همان سمت رفتیم در میان نیزارها قایقی را دیدیم قایق را به سختی از لابه لای نی ها بیرون کشیدیم .

آنچه می دیدیم بسیار عجیب وباورنکردنی بود .ما موذنین نا آشنا پیدا کردیم .درون قایق شکسته پراز پیکرهای
شهدا بود آنها سال های سال در میان نیزارها وجود داشتند .

پیکرمطهرسیزده شهیدداخل قایق بود.آنها را یکی یکی خارج کردیم عجیب تر اینکه همه آنها
شهدا گمنام بودند .


راوی :شهید علیرضا غلامی مسئول تفحص لشگر امام حسین ع

منبع:کتاب کرامات شهدا ص 30

سیمای مسجدالاقصی در قرآن مجید

در مجموعه آیات قرآن در ارتباط با مسجد دو آیه در رابطه با مسجدالاقصی به چشم می خورد.

یک مورد با تصریح و یک مورد هم به طور اشاره. مورد اول در آغاز سوره اسراء قرار دارد که همه مفسران آیه موردنظر را در مورد معراج پیامبر (صلی الله علیه و اله) می دانند.

خداوند می فرماید: «سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجدالحرام الی المسجدالاقصی الذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا انه هو السمیع البصیر»؛ پاک و منزه است خدایی که (در مبارک) شبی بنده خود (محمد صلی الله علیه و اله) را از مسجدالحرام (مکه معظمه) به مسجدالاقصایی که پیرامونش را مبارک و پرنعمت ساختیم سیر داد تا آیات خود را به او بنماید که خدا به حقیقت شنوا و بیناست.

کلمه قصی به معنی بعد و دوری است و به صورت افعل تفضیلی (اقصی) به معنی دورتر آمده است، اما چرا مسجدی که در بیت المقدس قرار دارد مسجدالاقصی نامیده شده، چون آن مسجد در مقایسه با مکه و مسجدالحرام که محل پیامبر و مسلمین بوده در دورترین نقطه قرار داشت.

معراج پیامبر در سال دهم بعثت اتفاق افتاد. اینکه معراج پیامبر (صلی الله علیه و اله) از مسجد آغاز شد، دارای یک نکته مهم می باشد و آن اینکه هدف معراج کسب معرفت و رشد معنوی بود و مسجد می تواند بهترین سکوی پرواز معنوی مؤمن باشد.

آیه دیگری که در رابطه با مسجدالاقصی است در رابطه با بنی اسرائیل و حوادث مربوط به آنهاست، که در ادامه آیه 1سوره اسراء آمده، آنچه در مجموعه این آیات به بحث ما ارتباط پیدا می کند آیه 7 می باشد: «ان احسنتم احسنتم لانفسکم و................ و لیدخلوا المسجد کما دخلوه اول مره و لیتبروا ما علو تتبیرا»؛ اگر نیکی و احسان کردید به خود کردید و اگر بدی کردید به خود کردید و آنگاه که وقت انتقام شما فرا رسد تا اثر اندوه به رخسار شما ظاهر سازند و به مسجد بیت المقدس مانند بار اول درآیند و بهر چه رسند نابود ساخته و به هر کس تسلط یابند به سختی هلاک گردانند.

اکثر مفسران مراد از مسجد را در این آیه بیت المقدس و مسجدالاقصی می دانند، آن چنان مسجد از دیدگاه قرآن دارای عظمت و احترام است که خداوند در آیه 1سوره اسراء تمام بیت المقدس را به نام مسجد یاد می کند و آزاد کردن مساجد از سلطه کفار را از وظایف مؤمنان می داند، برای سرکوب یهودیان متجاوز مردان خدا وارد بیت المقدس می شوند چنان که مسلمانان با فتح مکه وارد مسجدالحرام شدند، در واقع برای تقویت حق قلع و قمع مستکبران لازم است.

منبع روزنامه جوان


http://s3.picofile.com/file/7875056234/%D9%82%D8%AF%D8%B3.jpeg



http://s3.picofile.com/file/7875056662/%D9%82%D8%AF%D8%B31.jpeg

هتک حرمت

دیروز بعداز ظهر مصادف با شب شهادت مولای متقیان فردی بی دین وهتاک با عبور دادن شیشه ای پر از بنزین داخل پیراهنش از مبادی ورودی حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) وارد حرم شریف آن حضرت می شود و پس از ورود نزدیک ضریح مطهر فیتیله آن را با فندک روشن و به سمت ضریح پرتاب می کند که خوشبختانه هیچ خسارتی  به حرم وضریح مطهر وارد نمی شود وحتی آتش آن نیز خاموش میشود و فقط بر اثر برخورد شیشه بنزین با ضریح مطهر ،خورده شیشه ها به زیر دست وپای زوار ریخته و چند نفر جراحت مختصری برداشته اند. فرد مذکور در بازداشت بسر می برد.

اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد

شب قدر

هیچ کس عهد و عهد شکنی

شب قدر

سال پیش یادش هست؟!


http://s4.picofile.com/file/7866097204/%D8%B9%D9%87%D8%AF.jpeg