مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

حرمت دف از دیدگاه اسلام

شبهه نواختن دف در عروسی حضرت فاطمه « علیهاسلام »

روایات  متعدد و متواتر ونیز فتاوای فقها در کتب فقهی همگی حکایت از حرمت آلات موسیقی از جمله دف دارد .متأسفانه برخی اصحاب موسیقی در جهت توجیه  عمل خلاف خود از نظر شرعی به واقعه ای تمسک می جویند که از اساس ، کذب و غیر واقعی است .

تهمت استفاده از دف در مجلس عروسی حضرت زهرا (علیها سلام) ، شبهه ای است که بنا به دلایل متعدد مردود است ازجمله :

اولا : به دلیل مخالفت قول و فعل پیامبر با این امر

ثانیا : روایات نقل شده در این خصوص ( استفاده از دف ) به نقل از اهل سنت است ونیز راوی آن ذکر نشده و در مواردی هم آن را به ابوهریره نسبت می دهند که ماجرای جعل احادیث او زبانزد تاریخ است ، ضمن آن که این روایت ها هم فقط محدود به دو روایت می باشد.

ثالثا : در احادیث متعدد و اخبار متواتر از پیامبر نقل شده که زنان را در عروسی حضرت زهرا (علیها سلام) امر به همراهی و شادمانی و خواندن حمد الهی و اشعار مناسب در مجلس زنان نمودند و نیز مؤکدا زنان را از انجام اعمال ناپسند و نهی شده از طرف خداوند ، برحذر داشتند ، لذا این ادعا امری کذب محض و افترا به ساحت مقدس پیامبر (صلی الله علیه وآله ) می باشد .

برای اثبات بیشتر سخن ، ذیلا برخی روایات که به طور خاص و مؤکد به حرمت دف وآثار آن اشاره نموده ، خواهد آمد :

پیامبر اکرم ( صلی الله علیه وآله ) فرمودند :

تفاوت بین ازدواج و زنا ، نواختن " دف " است.   بحار الانوار ج 79 ص 253

 همانا خداوند  " دف " ، طبل ، نی ها و آلات لهو ولعب را حرام کرده است . مستدرک ج2 ص 458

نوازنده " دف " از قبر بیرون می آید درحالی که کور و کر و لال است . مستدرک الوسائل ج13 ص 219

امیرالمؤمنین علی (علیه السلام )  فرمودند :

فرشتگان به خانه ای که درآن شرابخواری یا " دف "یا طنبور ( تار ) باشد وارد نمی شود و دعای اهل خانه به استجابت نمی رسد و برکت از آنها دور می شود . وسائل الشیعه ج12 ص235

اعدام های سال 1367

اجرای قاطع حکم اسلام

سال 1367 منافقینی که در زندان بودند به صورت تاکتیکی اعلام توبه کردند ، اما پس از پذیرش قطعنامه و همزمان با حمله منافقین به ایران از طریق قصر شیرین ، این عده نیز در زندان آشوب کرده و شروع به آتش زدن زندان کردند تا به زعم خود وبا رسیدن منافقین به تهران٬ پروسه اشغال تهران را کامل کرده و کار را یکسره کنند. به دنبال این اقدام منافقین بود که امام فرمودند : آنهائی که بر سر موضع نفاق هستند مهدورالدمند و باید محاکمه و مجازات شوند.

http://s2.picofile.com/file/7662611498/%D8%B1%D8%AC%D9%88%DB%8C.jpg

به دنبال آن و با نظر خواهی از حضرت امام (ره) در این خصوص ، ایشان حکمی به این شرح صادر کردند :" از آنجا که منافقین خائن به هیچ وجه به اسلام معتقد نبوده و هرچه می گویند از روی حیله و نفاق آنهاست و به اقرار سران آنها ٬از اسلام ارتداد پیدا کرده اند ،باتوجه به محارب بودن آنها و جنگ کلاسیک آنها در شمال و غرب و جنوب کشور با همکاری های حزب بعث عراق و نیز جاسوسی آنها برای صدام علیه ملت مسلمان ما و با توجه به ارتباط آنان با استکبار جهانی و ضربات ناجوانمردانه آنان از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی تاکنون ، کسانی که در زندان های سراسر کشور بر سر موضع نفاق خود پافشاری کرده و می کنند محارب و محکوم به اعدام می باشند و تشخیص موضوع نیز در تهران با رأی اکثریت آقایان حجت الاسلام نیری دامت افاضاته ( قاضی شرع ) و جناب آقای اشراقی ( دادستان تهران ) و نماینده ای از وزارت اطلاعات می باشد ،اگر چه احتیاط در اجماع است و همین طور در زندان های مراکز استان کشور رأی اکثریت آقایان قاضی شرع ، دادستان و یا دادیار و نماینده وزارت اطلاعات لازم الاتباع می باشد.

رحم بر محاربین ٬ ساده اندیشی است ، قاطعیت اسلام در برابر دشمنان خدا از اصول تردید ناپذیر نظام اسلامی است ، امیدوارم با خشم و کینه انقلابی خود نسبت به دشمنان اسلام رضایت خداوند متعال را جلب نمائید ، آقایانی که تشخیص موضوع به عهده آنان است وسوسه و شک و تردید نکنند و سعی کنند اشداء علی الکفار باشند . تردید در مسائل قضائی اسلام انقلابی نادیده گرفتن خون پاک و مطهر شهداء می باشد .والسلام ".


http://s3.picofile.com/file/7662611391/%D8%B1%D8%AC%D9%88%DB%8C_.jpg


http://s3.picofile.com/file/7662611284/%D8%B1%D8%AC%D9%88%DB%8C_.jpg

با صدور حکم اعدام در مورد منافقین و مرتدین از دین اسلام تردیدی نسبت به منافقین تازه دستگیر شده به وجود آمد که مرحوم سید احمدآقا طی نامه ای از امام ، در خصوص افراد یاد شده نیز سؤال کردند و پاسخ امام در این مورد به این شرح بود :

"بسمه تعالی

در تمام موارد فوق هرکس در هر مرحله اگر بر سر نفاق باشد حکمش اعدام است . سریعا دشمنان اسلام را نابود کنید . در صورت رسیدگی به وضع پرونده ها در هر صورت که حکم سریعتر اجرا گردد همان  مورد نظر است .

قاطعیت امام در برخورد با منافقین و سپس رسیدگی و صدور حکم در این مورد توسط دستگاه قضائی جمهوری اسلامی تا آنجا مهم و قابل ذکر بود که توانست تا حد بسیار زیادی ، بازوی عمل منافقین در جمهوری اسلامی را از پا در آورد.

حمایت صریح روشنفکرترین زن اصلاحات از گروهک رجوی


http://s3.picofile.com/file/7662607632/%D8%B1%D9%87%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF_.bmp



ادامه مطلب ...

مشاجره زن وشوهر و مداخله علی «علیه السلام »

علم لدنی علی «علیه السلام » 

 

علی بن ابیطالب «علیه السلام » چون کوفه را بعنوان مرکز حکومت خویش انتخاب کرد افراد زیادی از شهرهای دیگر به ان شهر کوچ  نموده و در کنار آن حضرت زندگی می کردند . در این میان جوانی نیز از اطراف کوفه به این شهر وارد شده  و اطراف آن استقرار پیدا کرده و با دختری ازدواج نمود.

چون علی  «علیه السلام » نماز صبح را به جای آورد به یکی از یارانش دستور داد به فلان مکان می روی به مسجدی میرسی در کنار آن مسجد خانه ای هست که زن و شوهری با همدیگر مرافعه دارند آنان را پیش من بیاور.

ادامه مطلب ...

نصیحت

ای غصه هایت قاتلم، هر شب دعایت می کنم

داغت نبینم جان من ، جان را فدایت می کنم

باید بلرزد قلبشان وقتی شنیدند این سران

گفتی که من "فعلا" فقط دارم "نصیحت"میکنم!! 

حاشا بر این سرباز ها آماده بر امر شما 

سلم لمن سالمکم حرب لمن حاربکم


http://s1.picofile.com/file/7660232468/agha.jpg

صلوات عامل نزدیکی به خدا

صلوات وسیله قرب به خدا

یکی از آثار و برکات صلوات بر محمد و ال محمد (صلی الله علیه و آله ) این است که انسان را به خدا نزدیک می کند .در روایتی آمده است :

وقتی که حضرت موسی (علیه السلام ) در کوه طور با حضرت باری تعالی مناجات نمود خدای متعال به او فرمود :

.. ای موسی اگر می خواهی به تو نزدیک شوم و از تو راضی شوم زیاد صلوات بر حبیب من محمد بفرست که صلوات فرستادن بر او ، موجب رفعت تو می شود . سپس موسی بر محمد و آلش صلوات فرستاد و خداوند هم لوح شش گانه ای به او اهدا نمود و فرمود :

ای موسی لوح را بردار .موسی آن را برداشت و عرض کرد : خداوندا این محمد کیست که من با صلوات فرستادن به او به تو نزدیک می شوم ؟

ندا آمد : ای موسی بدان که اگر به خاطر محمد و آلش  نبود تو را نمی آفریدم و تو باید به فضل و کرامت فراوانی که به او داده ام معترف شوی . حضرت موسی (علیه السلام ) عرض کرد : پروردگارا ! مرا دوست داری یا محمد را ؟

خطاب رسید : ای موسی تو را منزلت و مکالمت است و برای محمد منزلت و دوستی است .اکنون بدان که دوست عزیزتر است از سخن گو و بدان که مناجات تو با من در طور سیناست و مناجات محمد با من در عرش است .

دنی فتدلی فکان قاب قوسین او ادنی

سراج القلوب ص 87

رهبری از زبان شیخ بهلول (ره)

ذره ای میل به دنیا طلبی ندارد

من در طول مدت عمرم ، امرا وصاحب منصبان زیادی را دیده ام ، اما کسی را به لحاظ بی رغبتی به مقام و منصب دنیایی ، همپای ( آقای خامنه ای ) ندیده ام .انسان وقتی زندگی روز مره او را از نزدیک می بیند، حس می کند که ذره ای میل به دنیا طلبی در او وجود ندارد .

رهبر، امام جامعه است

آیت الله جوادی آملی : 

 

 رهبری نه پست است نه مقام ، بلکه امام جامعه است . چگونه است که درنماز با اقتدای چند نفر  می گوئیم امام جماعت ، اما به رهبر جهان اسلام نگوئیم امام ؟ هر لفظی غیر از  امام خامنه ای جفاست به ایشان .

طب النبی(ص)

طب سنتی اسلامی که بر اساس فرمایشات ائمه معصومین (ع) می باشد هر از چند گاهی تعدادی حدیث ازمتن رساله طب النبی

فرمایشات رسول مکرم اسلام  تقدیم حضورتان می نمائیم.

پیامبر اسلام(ص) فرمودند: کسی که بیماری را نازل کرده،دوا را هم نازل کرده است.

- کسانی که طبیعت گرم دارند، به طول عمر مژده بده.

- اصل هر بیماری برودت(سردی) است.

- معده خانه بیماری و پرهیز سرآمد هر دواست و به نفس خود آنچه را که عادت داده ای بده.

- دوست داشتنی ترین طعام نزد خدا طعامی است که دستهای بسیاری سوی آن دراز شود.

- خوردن با یک انگشت، خوردن شیطان است و با دو انگشت خوردن عیاران است و با سه انگشت، خوردن پیامبران است.

- طعام را سرد کن که طعام داغ برکت ندارد.

- وقتی غذا می خورید کفشهای خود را در آورید که آن باعث راحتی پاهای شما و یک سنت زیباست.

- خوردن همراه با خادمان از تواضع است، پس هر کس با آنان غذا بخورد، بهشت مشتاق او میشود.

- خوردن در بازار از پستی است.

- مومن با اشتهای خانواده اش غذا می خورد و منافق خانواده اش با اشتهای او غذا میخورند.

- وقتی غذایی گذاشته شد، پس آنچه را که مقابل اوست بخورد و بالای آن را نخورد و چون برکت از بالای آن می آید و هیچ یک از شما از پیش غذا بلند نشود و دست خود را از آن نکشد مگر بعد از آنکه دیگران دست خود را کشیدند اگر چه سیر شده باشد چون این کار باعث خجالت همنشین می شود.

- برکت در وسط طعام است پس از کناره های آن بخورید و از وسط آن نخورید.

- برکت در سه چیز است : جماعت ، سحور و ترید.

- هر کس در غذا خوردن از دو چوب استفاده کند، از درد دو کلیه در امان خواهد بود.

- پس از خوردن طعام خلال کنید و دهانتان را با آب بشویید که باعث سالم بودن دندانها می شود.

- خلال کنید که آن از نظافت است و نظافت از ایمان است و ایمان با صاحب خود در بهشت است.

التماس دعا

لعنت خدا بر جدا شونده از رهبری

شهید آیه الله دستغیب :

کیست که این ناله مرا به گوش عمامه {به } سرهای ایران برساند ، هر کسی می خواهی باش ! خودت را مجتهد می دانی ، مقدمات خوان می دانی  ، نمی دانم ، هر چه خودتان می دانید . بر تو واجب است امروز تبعیت از یک نفر ، تو حق نداری در مقابل رهبر حرفی بزنی ، تماما باید تبعیت کنند....

هر عمامه سری که از رهبر مکرم فاصله بگیرد ، لعنت خدا برش باد . تمام عمامه سرها همه باید مطیع ، همه باید مطیع یک رهبر ، امام یکی ، نائب امام هم یکی  ، دیگری هیچ تقدم ندارد . همه باید فرمان ببرند ، همه باید اطاعت بکنند.

حتی مکرر گفته ام ، حسن و حسین (علیهماالسلام) یکی شان امام بود . حسن امام ، حسین مأموم ، هیچ وقت حسین تا حسن بود در عرض نبود ، تابع  تابع ،هرچه می گفتند ، می گفت هر چه حسن بفرماید ، دو تا امام نمی شود ، دو تا نائب امام غلط است ، دو تا رهبر غلط است . وای به امتی که از رهبر الهی خود فاصله بگیرد ، هلاک است ، هلاک است ، طعمه دشمن است .....

صلوات عامل عزت

صلوات عامل عزت  

 هنگامی که موسی (علیه السلام ) در کوه طور با خدای متعال مناجات می کرد حق تعالی فرمود : اگر ملکی یا پیامبری بر محمد ایمان نیاورده کارهای خیر او را از بین می برم و نامشان را از بین اسامی نیک بخت ها بیرون کشیده و در دیوان بدبخت ها می نویسم.

ای موسی!بدان وقتی روز قیامت بر پا شود ابراهیم خلیل از فرزندان خود اسماعیل و اسحاق گریزان می شود و تو از برادرت هارون گریزان می شوی اما محمد (صلی الله علیه وآله وسلم ) از امت گناهکار خود گریزان نمی شود و شفیع آنها می باشد. بدان که گناهان امت محمد را یک به یک و نیکی آنها را یک به هفتصد کرامت می کنم و هر کس یک بار بر محمد وآلش صلوات بفرستد پیش من عزیز است  .

سراج القلوب ص 89