مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

بهار فاطمی


بهار برای آمدن از کسی اجازه نمی‌گیرد همه برای بهار فاطمی تقویم آماده می‌شوند بهار می‌آید بدون آنکه حضور و غیاب کند که چه کسانی سال گذشته بودند و امسال نیستند یا چه کسانی امسال هستند که سال گذشته نبودند. خیلی‌ها سال گذشته مجرد بودند، اما امسال متأهلند. امسال هم با وجود تمام شرایط بهار می‌آید

امسال هم با وجود تمام شرایط بهار می‌آید. بعضی‌ها نگرانی‌ها و دغدغه‌ها و کارهای عقب‌افتاده امسال را تا آخرین لحظه‌های سال با خود می‌کشند اما سال جدید تمام تلاشش را می‌کند که نگذارد این نگرانی‌ها و دغدغه‌ها واردش شوند. برخی هم از الان نگران سال آینده هستند؛ نگران گرانی، کمبود آب، نتیجه مذاکرات و خیلی چیزهای دیگر.

اما هیچ کدام از این دغدغه‌های شغلی و جمعی باعث نشده‌اند مردم سرزمین نوروز باستانی میراث نیاکان خود را از یاد ببرند و با تمام توان برای جشن گرفتن سال نو مهیا نشوند. ایرانیان هر سال مصداق عملی ضرب‌المثل «از دی که گذشت فکر تابستان کن» را به نمایش می‌گذارند و هر سال بر شکوه آن می‌افزایند.

خیلی‌ها تلاش می‌کنند به لحظه سال تحویل خود قداست بیشتری ببخشند و آن را در فضای معنوی جشن بگیرند، به ویژه که بهار امسال با عطر فاطمی همراه است و تلاقی ایام سال نو با ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به این روزها حال و هوای معنوی‌تری داده است. برای تکمیل این حس و حال، بسیاری از مردم در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به استقبال بهار می‌روند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد