مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

هدیه امام حسین (علیه السلام) به امیر کبیر

آیت الله العظمی اراکی (رحمت الله علیه ) فرمودند :  

 

شبی در خواب امیر کبیر را دیدم ٬ جایگاهی متفاوت ورفیع داشت . 

پرسیدم : چون شهید و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟ 

با لبخند گفت : خیر  

سوال کردم چون چندین فرقه ضاله را نابود کردی؟ 

گفت : نه  

با تعجب پرسیدم ؛ پس راز این مقام چیست ؟ 

جواب داد : هدیه مولایم حسین است ! 

گفتم : چطور ؟ 

با اشک گفت : آنگاه که رگ دو دستم را درحمام فین کاشان زدند ٬ چون خون از بدنم می رفت تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید ؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان ! ۲ تا رگ بریدند این همه تشنگی ! پس چه کشید پسر فاطمه (سلام الله علیهما) ؟ اوکه از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه وتیر بود ! 

 

از عطش حسین ( علیه السلام ) حیا کردم ٬ لب به آب خواستن باز نکردم  و اشک در دیدگانم جمع شد آن لحظه که صورتم برخاک گذاشتند امام حسین (علیه السلام ) آمد و گفت به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی ؛ آب ننوشیدی این هدیه ما در برزخ ٬ باشد تا در قیامت جبران کنیم . 

 

منبع : کتاب آخرین گفتارها  

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد