مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

موسیقی از دیدگاه امام راحل

 سخنرانی بیاد ماندنی امام خمینی  (ره ) راجع به موسیقی

موسیقی سبب می شود که مغز انسان وقتی چند وقت به موسیقی گوش کرد ، تبدیل به یک مغز غیر فعال وغیر جدی شود و انسان را از جدیت بیرون می کند .موسیقی از اموری است که البته هر کس به موجب طبع ، خوشش می آید لکن انسان را از جدیت بیرون می برد و او را به یک موجود هزل و بیهوده می کشاند.

جوانی که اکثر اوقاتش را پای موسیقی صرف بکند از مسائل زندگی و از مسائل جدی به کلی غافل می شود و عادت می کند همان طور که به مواد مخدر عادت می کند . دیگر نمی تواند یک انسان جدی باشد که بتواند در مسائل سیاسی فکر کند . موسیقی فکر انسان را طوری می کند که دیگر نتواند در غیر محیط موسیقی و شهوات و اموری که مربوط به موسیقی است فکر بکند. خود شما باید دستگاه تلویزیون و دستگاه رادیو را طوری اداره کنید که آموزنده باشد و به جوان های ما قدرت بدهد و آنها را نیرومند کند ، بنابراین دستگاه رادیو و تلویزیون طوری نباشد که ده ساعته موسیقی پخش کند و جوان های نیرومند را از نیرومندیشان برگرداند.موسیقی با تریاک فرقی ندارد . تریاک یک جوری بی حالی و بی حسی می آورد و موسیقی هم همین طور .اگر شما می خواهید مملکت شما مستقل باشد باید رادیو وتلویزیون را تبدیل کنید به یک رادیو وتلویزیون آموزنده و باید موسیقی را حذف کنید . از این که به شما بگویند کهنه پرست شدید نترسید باشد ما کهنه پرست هستیم . این ها نقشه است برای این که شما را از کار جدی عقب بزنند . این که می گویند اگر موسیقی در رادیو و تلویزیون نباشد جوانان می روند از جای دیگر موسیقی را می گیرند ، این عذر نیست !آیا حالا اگر از جای دیگر می گیرند ما باید به آنها موسیقی بدهیم ؟ ما باید خیانت کنیم؟

موسیقی خیانت است به مملکت ! خیانت است به جوان ها ی ما . این موسیقی را به کلی حذفش کنید و چیزی جای آن بگذارید که آموزنده باشد ، کم کم مردم و جوان ها را به مسائل آموزنده عادت دهید و از آن عادت خبیثی که داشتند برگردانید . این که می بینید جوان ها اگر موسیقی نباشد ، جای دیگر سراغ آن می روند ، برای این که عادت کرده اند و بخاطر این است که جوان های ما فاسد شده اند. الان ما موظف هستیم این نسلی که فاسد شده را به اصلاح برگردانیم و نگذاریم بچه های کوچک ما فاسد شوند و جلوی آنها را بگیریم.

روزنامه کیهان شماره 10764 و روزنامه اطلاعات شماره 15911 دوشنبه یکم مرداد 1358

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد