مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

موسیقی

  

 

استاد علامه جعفری :  

 

اگر موسیقی آنچنان که عاشقان دلباخته اش می گویند حقیقتا روح انسان را تصفیه می کند ، چرا باشیوع موسیقی در شرق و غرب بیماری های روانی و فساد اخلاق بحدی است که گفتگو درباره آن باعث شرمساری است. 

 

  

مقدمه

          باید دانست موسیقی باعث رو آوردن به لهو ولعب و روابط نامشروع زن ومرد وشیوع گناهانی از این دست می شود. با ترویج فساد و بی بندوباری اعتقادات به جهان پس از مرگ سست خواهد شد که در نتیجه جنایاتی از قبیل زنا ، قتل ، سرقت زیاد خواهد شد و به دنبال آن هزاران امراض روحی و روانی و جسمی بوجود خواهد آمد.

در گذشته موسیقی و رقص وسیله ای برای سرگرم کردن مجالس خلفای جائر و پادشاهان ظالم و درباریان متملق و ثروتمندان فاسد بوده است. امروز هم ترویج موسیقی و رقص یکی از راههای غربی ها و کشورهای استعمارگران برای غارت و چپاول ذخائر ملت هاست . اگر مردمی خود را با این گونه امور سرگرم نمودند به تدریج نسبت به سرنوشت کشورشان بی تفاوت خواهند شد و بیگانگان به راحتی می توانند زمام امورشان را به دست بگیرند و هر بلائی بر سر آن کشور در آورند.

طبق آیات و روایات شیطان اولین کسی است که موسیقی را ایجاد کرد و مدیریت مجالس رقص به عهده اوست وطبق اظهار نظر خودش است که به این مجالس رونق می بخشد تا به وسیله این دو ، مردم را از یاد حضرت حق تعالی غافل سازد و به طرف گناهان بکشاند.

در نتیجه باید گفت هم چنان که آب شور ومسموم در علف و گیاهان اثر نامطلوب می گذارد غنا و موسیقی نیز در دلهای مؤمنان اثر زشت و فساد می پروراند. 

 

 

 

 استاد شهید مطهری : 

واقعا موسیقی قدرت عظیم وفوق العاده ای مخصوصا از جهت پاره کردن پرده عفت  و تقوا دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد