مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

مسلمان شدن یهودی با معجزه امیرالمومنین (علیه السلام)

 یخ بستن آب با اشاره امیر المؤمنین (علیه السلام )

روزی امیر المومنین (علیه السلام ) در راهی عبور می کردند  یک نفر یهودی خیبری با آن حضرت همراه شد . در بین راه به سد آبی برخورد کردند یهودی فورا وردی گفت و روی آب به راه افتاد مقداری که روی آب راه رفت به حضرت گفت : اگر آنچه را من می دانم تو می دانستی از آب عبور می کردی همانطور که من عبور کردم .حضرت فرمودند : قدری توقف کن ، سپس اشاره ای فرمود : فورا آب منجمد گردید و آن حضرت عبور کردند.

یهودی که این منظره را دید خود را بر قدمهای حضرت انداخت و عرض کرد : ای جوانمرد ، چه گفتی که آب را به سنگ تبدیل کردی ؟

حضرت فرمود : تو اول بگو چه گفتی که بر روی آب عبور کردی ؟

عرض کرد : من خدا را به اسم اعظم او خواندم . حضرت فرمود : اسم اعظم خدا چیست ؟

عرض کرد : اسم جانشین پیغمبر آخر الزمان  ( ایـلیـا )

حضرت فرمود : من ایلیا جانشین محمد مصطفی ( صلی الله علیه و آله ) هستم.

یهودی به حقانیت آن حضرت اعتراف کرد و مسلمان شد.

مدینة المعاجز ج 1 ومشارق الانوار ص 157

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد