مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

رایتل تهدیدی برای مدارس

زلزله فرهنگی در مدارس، با توزیع رایتل

 در حالی که یکی از مشکلات فرهنگی مدارس، ناشی از موبایل می باشد، زمزمه ورود رایتل به مدارس شنیده می شود. آیا این تحرک مخاطره آمیز هم یک کار فرهنگی است یا تلاشی برای تثبیت وضعیت لغزنده رایتل و یک مانور تبلیغاتی؟به گزارش خبرنگار «سراب رایتل»، در حالی که بسیاری از مراجع معظم تقلید به حرمت رایتل فتوا داده اند و هیچ ضرورتی برای اشاعه این معضل به مدارس وجود ندارد، رئیس آموزش و پرورش تهران ادعای عجیبی کرده است؛ در خبر ایسنا از وی، چنین آمده است:

«وی همچنین با اشاره به توسعه طرح هوشمندسازی مدارس، گفت: طرح “تبلت دانش‌آموزی” یکی از برنامه‌هایی است که مرکز آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش آن را در دستور کار قرار داده و اجرای آزمایشی آن از مدارس شهر تهران آغاز خواهد شد. با توجه به برآورد هزینه‌هایی که برای راه‌اندازی این طرح و همچنین تولید محتوا باید صورت بگیرد، مقرر شده ورود تبلت و رایتل یا همان موبایل تصویری در دستور کار قرار بگیرد که در صورت تامین زیرساخت‌ها و اعتبار آن، از سال ۹۲ به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد».

آیا تبدیل کردن مدارس به بازار بزرگ رایتل و قرار دادن دانش آموزان در معرض مخاطرات موبایل تصویری با اینترنت پر سرعت و ارزان هم کاری آموزشی و تربیتی است؟ این سخنان، بیشتر شبیه یک اظهار نظر فردی یا موضعگیری عجولانه است.

شایسته است که کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر محترم آموزش و پرورش در این راستا توضیح شفافی بخواهد. از شورای عالی مجازی نیز انتظار است که با ورود به موقع، مانع از این تحرکات مخاطره آمیز شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد