مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

نظر مراجع عظام در خصوص رایتل

 متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی سبحانی: «قرار گرفتن چنین گوشی های موبایل در دست جوانان اعم از دختر و پسر مفاسد زیادی دارد، یاید از خرید و فروش آن جلوگیری شود و نباید دولت چنین امکاناتی در اختیار مردم قرار دهد . قواید جزئی در مقابل این مضرات بسیار کوچک است.»

متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی: «به یقین مفاسد این کار از فوائد آن بیشتر است و منشاء مفاسد جدیدی در جامعه ما که متاسفانه درگیر مفاسد مختلفی است خواهد شد و با توجه به این که ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابراین شرکتهای خصوصی و دولتی باید از آن خودداری کنند».

 

 متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی علوی گرگانی: «نظر به اینکه نسل سوم اپراتور تلفنهای همراه با آموزه های دینی در تضاد است و می تواند عفت عمومی جامعه و نظم حاکم بر آن را خدشه دار و خانواده ها را به ورطه ی نابودی اخلاقی و بنیانی بکشد و لذا نصب و راه اندازی این اپراتور  چه از طرف دولت و چه از جانب بخش خصوصی بصلاح نیست و هرگونه اقدامی در این مسیر خلاف شرع است. البته لازم بذکر است که ما در صدد تخطئه ء اصل فن آوری نیستیم بلکه از آن جهت که این صنعت زیان و ضرر های فراوانی می تواند برای جامعه اسلامی چه از جهت امنیت اخلاقی و چه از جهت سیاسی و دینی داشته باشد و تهدید کننده بنیان خانواده است ، راه اندازی این اپراتور را جایز نمی دانیم».

 

 

 متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی نوری همدانی: «با توجه به اینکه مفاسد این کار زیاد است و امکان از هم گسستن اساس خانواده ها نیز هست بعلاوه اینکه عفت عمومی را مورد تهدید قرار میدهد بنابراین اقدام به انجام آن جایز نیست».

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد