مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

ادبیات مشائی

ادامه مطلب قبلی :


·     29/1/88 شورای عالی اداری در مصوبه ای بدون اطلاع وزیر ارشاد وقت (صفار هرندی ) و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت (آیت الله ری شهری ) سازمان حج و زیارت را از وزارت ارشاد منتزع و آن را در سازمان گردشگری و میراث فرهنگی که ریاست آن با مشائی بود ادغام کرد .قهرودی ، رئیس سازمان حج وزیارت در حالی که در سفر حج به  سر می برد ، عزل و با حکم مشائی علی لیالی ، مدیر کل پارلمان سازمان میراث فرهنگی رو گردشگری جایگزین وی شد .ادغام و انتصابی که واکنش های بسیاری را برانگیخت و آیت الله ری شهری در بیانیه ای به این اقدام اعتراض کرد . تا این که پایگاه اطلاع رسانی حج متن نامه دفتر مقام معظم رهبری خطاب به نامینده ولی فقیه را به این شرح منتشر کرد :

جناب حجه الاسلام ری شهری ،دامت توفیقاته

نماینده محترم ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی

سلام علیکم

مقام معظم رهبری خطاب به جنابعالی فرمودند :

جناب حجه الاسلام ری شهری دامت افاضاته درباره جابه جائی سازمان حج و زیارت به جناب آقای رئیس جمهور موکد تذکر داده شد که الحاق این سازمان به مجموعه گردشگری شایسته نیست .مقرر گشت وضعیت به شیوه سابق باقی بماند . لذا مقتضی است جنابعالی برنامه های خود را طبق روال سابق ادامه دهید .وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی و رئیس محترم سازمان حج و زیارت در جریان امر قرار گیرند .

همان روز یعنی 13/2/88 سخنگوی دولت از ملغی شدن الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

·         مشائی در 27 تیرماه 88 از سوی احمدی نژاد به عنوان معاون اول رئیس جمهور معرفی شد

طبیعی بود این انتخاب با توجه به پیشینه ذهنیتی که در طیف های مختلف درباره اقدامات و سخنان مشائی وجود داشت ، واکنش های فراوانی را به دنبال داشت تا جائی که ابوترابی فرد ،نائب رئیس مجلس طی گفت وگوئی که در سایت رسمی رهبری آن را منتشر کرد ، از دستور مقام معظم رهبری برای برکناری مشائی خبر داد .

با این حال ، مشائی همچنان در این سمت ماند تا این که این خودداری از اجرای دستور رهبر انقلاب اعتراضاتی را در جلسه هیئت دولت برانگیخت و گویا پس از آن که احمدی نژاد اداره جلسه را به مشائی سپرد ، برخی وزرا در اقدامی هماهنگ جلسه دولت را ترک کردند .

سراجام در روز جمعه 2 مرداد 88 دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری متن نامه رهبری خطاب به رئیس جمهور در مورد لزوم برکناری رحیم مشائی از سمت معاونت اول رئیس جمهور را منتشر کرد .

این نامه تاریخ 27 تیرماه را داشت یعنی 6 روز پیش از انتشار به احمدی نژاد ابلاغ شده بود . در نامه رهبر انقلاب به رئیس جمهور که تاریخ 27/4/88 را در پای خود داشت و جمعه شب یعنی 12/5/88 از صدا وسیما پخش شد ، آمده بود :

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

باسلام و تحیت

انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشائی به معاونت رئیس جمهور برخلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقه مندان به شما است . لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد.

سید علی خامنه ای 27/4/88

جالب این که خبرگزاری ها متن حکم انتصاب مشائی به سمت معاون اولی را در همان تاریخ 27/4/88منتشر کرده بودند .در 3 مرداد 88 پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری متن نامه احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب را به این شرح منتشر کرد :

بسمه تعالی

محضر حضرت آیه الله خامنه ای دام ظله العالی

رهبر معظم انقلاب اسلامی

سلام علیکم

ضمن ارسال رونوشت نامه کناره گیری مورخه 2/5/88 جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشائی از معونت اولی به استحضار می رساند که مرقومه مورخه 27/4/88 حضرتعالی به استناد اصل 57 قانون اساسی اجرا شد .

ایام عزت مستدام

محمود احمدی نژاد

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد