مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

مجتمع وحسینیه حضرت رقیه خاتون(س)

مشهدمقدس-شهرک شهید رجایی

از اردبیل تا پاستور


حلقه ارومیه  

در دولت نهم و دهم شاهد حضور مجموعه ای از افرادی به همراه رئیس جمهور بودیم که در 30 سال گذشته این ها با هم همراه بوده اند . خاستگاه قبل از انقلاب این گروه دانشگاه علم و صنعت است که در آن افرادی مثل ثمره هاشمی و علی احمدی حضور داشته اند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این افراد در یک حوزه فکری فرهنگی و با دیدگاهی « امام زمانی » این همراهی خود را ادامه داده اند.

اولین حضور اجرائی این افراد در استان آذربایجان غربی و کردستان است که اتفاق می افتد .آقایان شیخ عطار ، تابش ، مشائی ، علی آبادی ، محصولی ، حسین طاهری ، استاندار وقت آذربایجان غربی و عده ای دیگر ، یاران جدید این جمع هستند .

در آن مقطع ، محصولی فرمانده سپاه منطقه بود ، علی آبادی مسئول اداره راه قدس ، مشائی هم از نیروهای سپاه تنکابن به شمار می رفت وبعد به وزارت اطلاعات پیوست .

آقای احمدی نژاد هم ابتدا بخشدار ماکو بود و بعد فرماندار خوی می شود . در همین مقطع ،آقای محصولی فرماندار ارومیه است و آقای شیخ عطار در همان زمان استاندار می شود و آقای ثمره هاشمی معاون سیاسی آقای شیخ عطار بوده و آقای تابش هم استاندار می شود .

در دولت دوم آقای هاشمی رفسنجانی ، این تیم باز قدرت می گیرد .آقای مشائی در این مقطع مدیر کل اجتماعی وزارت کشور می شود و با آقای تابش که معاون سیاسی وزارت کشور است به صورت مستقیم کار می کند و آقای احمدی نژاد هم استاندار اردبیل شده و آقای محصولی را در آن جا به همکاری دعوت می کند و آن حلقه آذربایجان غربی ، در اردبیل متبلور می شود .

 در این حلقه جدید افرادی مثل آقای محرابیان وزیر صنایع ،آقای نیکزاد وزیر مسکن ،آقای عباس زاده مشکینی ، آقای فتح اللهی وارد می شوند و ارتباطات عناصر این حلقه محکم تر می شود .

این وضع ادامه دارد تا دوم خرداد که باعث حذف این مجموعه از مدار کارهای اداری می شود .در این روند ، آقای احمدی نژاد به دنبال اخذ مدرک دکترا می رود و آقای مشائی به رادیو پیام می رود . به نظر می رسد که از همان زمانی که نامبرده در وزارت کشور بود و بعد در رادیو پیام  ، اساسا یک مشی تقریبا ثابتی را در حوزه نظر و عمل داشته است . وی حتی قبل از حضور در وزارت کشور از همکاران وزارت اطلاعات بوده که به دلیل گرایش به جریان های خاص « مهدویت گرا » به صورت محترمانه از این وزارت خانه کنار گذاشته می شود ولی نشان می دهد که برای پایبندی به اعتقاداتش حاضر است هزینه بدهد.

در اواسط دوره دوم دولت آقای خاتمی و انتخابات دوره دوم شوراها جریانی به نام آبادگران پا به عرصه می گذارد .

ادامه دارد........

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد